Kolorowy pasek
Godło, Herb, Logo
Logo Biuletyn Informacji Publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej

Kolorowy pasek

Wydział Obsługi Prawnej

Wydział Obsługi Prawnej - WOP

Naczelnik: Marcin Gruszczyński

tel: (32) 494 12 35; (32) 494 12 36

pok. 106

prawny@zawiercie.eu

Do zakresu działania Wydziału Obsługi Prawnej należy w szczególności:

1.   Obsługa prawna komórek organizacyjnych Urzędu, w tym:

1)      opiniowanie projektów aktów prawnych, w tym decyzji, postanowień, w zakresie wskazanym przez Prezydenta Miasta,

 

2)      opiniowanie pod względem formalno – prawnym projektów zarządzeń oraz uchwał wszystkich komórek organizacyjnych Urzędu,

3)      opiniowanie pod względem formalno – prawnym projektów umów w zakresie udzielania zamówień publicznych, których procedurę udzielania zamówienia publicznego prowadzi Wydział Zamówień Publicznych,

4)      analiza prawna dokumentacji stanowiącej podstawę sporządzenia projektów umów i zawierania umów, w zakresie wskazanym przez Prezydenta Miasta,

5)      opiniowanie pod względem formalno – prawnym umów zawieranych przez Gminę Zawiercie,

6)      opiniowanie pod względem formalno – prawnym porozumień zawieranych przez Gminę Zawiercie, w tym m.in. porozumień zawieranych z organami administracji rządowej, jednostkami samorządu terytorialnego, instytucjami oraz  organizacjami pozarządowymi,

7)      opiniowanie pod względem formalno – prawnym wszelkich dokumentów stanowiących dla Gminy Zawiercie ofertę współpracy, w tym listów intencyjnych, deklaracji współpracy, w zakresie wskazanym przez Prezydenta Miasta,

 

8)      sporządzanie opinii prawnych na pisemne wystąpienia Naczelników Wydziału lub Kierowników Referatu,

9)      prowadzenie rejestru wydanych opinii prawnych,

10)    udzielanie porad i konsultacji prawnych, a także wyjaśnień w zakresie stosowania prawa,

11)    opiniowanie projektów rozstrzygnięć w sprawach sporów kompetencyjnych,

12)    prowadzenie rejestru umów zawieranych przez Gminę Zawiercie.

2.   Reprezentowanie Gminy Zawiercie z upoważnienia Prezydenta Miasta w postępowaniach sądowych, administracyjnych, sądowo – administracyjnych oraz przed organami egzekucyjnymi (zastępstwo prawne i procesowe).

3.   Przygotowywanie dokumentacji, prowadzenie spraw sądowych, prowadzenie akt spraw sądowych w postępowaniach procesowych i nieprocesowych z udziałem Gminy Zawiercie.

4.   Współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu w zakresie przekazywania i aktualizowania zebranych materiałów i dowodów niezbędnych dla usprawnienia i przyspieszenia prowadzonych spraw sądowych.

5.   Prowadzenie postępowań egzekucyjnych, w tym sporządzanie wniosków, celem wyegzekwowania   należności cywilnoprawnych.

6.   Uczestniczenie z upoważnienia Prezydenta Miasta w negocjacjach, w tym w negocjacjach związanych z zawieraniem umów długoterminowych lub nienazwanych.

7.   Kompletowanie, prowadzenie i aktualizacja dokumentacji spółek, w których Gmina Zawiercie jest większościowym lub jedynym udziałowcem.

8.   Wykonywanie innych obowiązków związanych z obsługą prawną, wynikających m. in. z przepisów ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 233 z późn. zm.) oraz poleceń Prezydenta Miasta.

9.   Realizowanie zadań obronnych wynikających z zakresu zadań wydziału.

 

 

 

Metadane

Źródło informacji:Adminisrator
Data utworzenia:(brak danych)
Wprowadził do systemu:Adminisrator
Data wprowadzenia:2011-05-07 22:11:41
Opublikował:Adminisrator
Data publikacji:2011-05-07 22:11:46
Ostatnia zmiana:2016-12-07 12:45:41
Ilość wyświetleń:2634

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij