
Wydział Edukacji
Wydział Edukacji - WE
Naczelnik: Tomasz Bojanek
tel: (32) 67 212 39
pok. 105
Do zakresu działania Wydziału Edukacji należy w szczególności :
1. Realizacja zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem publicznych przedszkoli, w tym z oddziałami integracyjnymi i szkół podstawowych. 2. Prowadzenie spraw związanych z opracowywaniem planów sieci szkół, zakładaniem, przekształcaniem i likwidowaniem szkół podstawowych i przedszkoli. 3. Rejestracja i ewidencja żłobków oraz klubów dziecięcych prowadzonych na terenie gminy Zawiercie. 4. Rejestracja i ewidencji szkół oraz przedszkoli niepublicznych na podstawie wniosków złożonych przez osoby fizyczne/prawne. 5. Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzaniem konkursów na stanowiska dyrektorów szkół podstawowych i przedszkoli. 6. Prowadzenie spraw kadrowych dla dyrektorów szkół i przedszkoli. 7. Dokonywanie wspólnie z organami sprawującymi nadzór pedagogiczny oceny pracy nauczycieli pełniących funkcje kierownicze w szkołach podstawowych i przedszkolach. 8. Wnioskowanie o przyznanie dyrektorom szkół podstawowych i przedszkoli nagród i odznaczeń Prezydenta Miasta, Kuratora Oświaty i Ministra Edukacji Narodowej. 9. Przygotowywanie do zatwierdzenia na dany rok szkolny arkuszy organizacji szkół podstawowych i przedszkoli. 10. Sporządzanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych gminy za poprzedni rok szkolny. 11. Analiza zasadności przyznania zgody na kształcenie specjalne, realizację nauczania indywidualnego oraz realizację zajęć rewalidacyjnych, wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i innych zajęć specjalistycznych zgodnie z odrębnymi przepisami 12. Wykonywanie czynności kontrolnych dotyczących działalności przedszkoli i szkół w zakresie warunków organizacyjnych, administracyjnych, bezpieczeństwa i higieny pracy uczniów 13. Przeprowadzanie postępowania egzaminacyjnego dla nauczycieli kontraktowych ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego. 14. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem nauczycielom dofinansowania do form dokształcania i doskonalenia zawodowego. 15. Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów kształcenia pracowników młodocianych. 16. Opiniowanie spraw związanych z dowożeniem uczniów niepełnosprawnych do szkół. 17. Kontrola spełnienia obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki przez dzieci, młodzież w wieku 16-18 lat. 18. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o systemie informacji oświatowej. 19. Nadzór nad działalnością Żłobka Miejskiego w Zawierciu. 20. Rozliczenie finansowe między jednostkami samorządu terytorialnego dotyczące dotacji przedszkolnej. 21. Realizacja spraw związanych z transportem organizowanym przez Gminę dla dzieci i uczniów niepełnosprawnych realizujących obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego, obowiązek szkolny i obowiązek nauki. 22. Opiniowanie wniosków o dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli. 23. Monitorowanie prognoz demograficznych dzieci w wieku przedszkolnym w celu zapewnienia miejsc w przedszkolach. 24. Sporządzanie i przedkładanie do Wydziału Księgowości Budżetowej dyspozycji na środki finansowe w formie dotacji dla niepublicznych żłobków, przedszkoli, oddziałów przedszkolnych, szkół podstawowych, dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych oraz dotacji dla szkół publicznych prowadzonych przez osoby fizyczne/prawne inne niż JST. 25. Przeprowadzanie planowanych i doraźnych kontroli w publicznych i niepublicznych szkołach 26. Koordynowanie zadań związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla niepublicznych żłobków oraz klubów dziecięcych prowadzących działalność na terenie Gminy Zawiercie. 27. Planowanie i rozliczanie środków budżetowych w ramach działalności Wydziału. Realizowanie zadań obronnych wynikających z zakresu zadań Wydziału.
i pracowników.
i przedszkolach prowadzonych przez osoby fizyczne/prawne inne niż JST w zakresie prawidłowości wykorzystania udzielonej dotacji.
![]() |
![]() |
![]() |
Metadane
Podmiot udostępniający: | Urząd Miejski w Zawierciu |
Źródło informacji: | Prezydent Miasta Zawiercie |
Data utworzenia: | 2018-12-12 14:13:50 |
Wprowadził do systemu: | Adminisrator |
Data wprowadzenia: | 2011-05-07 22:05:25 |
Opublikował: | Adminisrator |
Data publikacji: | 2011-05-07 22:05:19 |
Ostatnia zmiana: | 2019-02-12 13:38:54 |
Ilość wyświetleń: | 11713 |